Thursday 19 September 2013

Stress

Salam Jumuah semua,

Everybody lately talk about stress.. Stress here.. stress there.. Main game pon kadang-kadang boleh jadi stress.. when you stucked at the same level for weeks playing Candy Crush.. hahahaha


And dun get me started with work stress.. Which is always high for me... but still manageable. Especially when tetiba boss besau tetiba je datang pms marah pada isu yang belum pun wujud, tapi dah stress pikir problem yang bakal datang. Menang project pon salah, tak menang pon salah. Camno tu? So mak ni tak pasal-pasal kena tempias.. Biasalah.. boss always have to think ahead.. Tapi benda tak de isu apa lagi kot..

Tapi nasib la aku ni jenis bengang tu satu hari je.. Esok dah okay. Memang dah perangai memang tak simpan grudge lama-lama. Sebab memang rasa tak healthy. Orang yang pendendam ni, hati dia tak bersih.. Betul tak? And luaran pon boleh terlihat. Masam kecut je.. hahahahahaha.. So now you know how I maintained my youthness? (blweekk) . Tak simpan dendam..hati suci bersih.. (kakaka.. suci la sangat)



Personal Stress.. still manageable.. selalu my personal stress will always related to financial, and other petty things..... Nak - nak jenis kita yang makan gaji, rasa tak cukup jeee...and kalu hilang pertimbangan.. financial stress can lead to other things jugak, if you are not careful. Especially when you start comparing, and complaint. I tried my best to control on that part, tapi sometimes you are just human being. Looking at other people, will make you have the tendency to compare.. and bila rasa kurang.. mula lah complaint. hu hu hu.. And 1 of  my bad habit.. I will start to take on people.. which usually I will start membebel.. and in this case the victim will be hubby.. tapi dia tu layan kan je lah.. He tried his best. Can see that..Macam tetiba marah kan dia pasal misplace my stuff.. tapi end up the stuff is in my handbag..Nampak sangat la aku la tu  yang meletaknya.. Then kadang- kadang nak balik tu dah datang niat nak membebel kat dia if let say dia lupa nk buang sampah ke.. then tetiba balik tgk sampah dah berbuang, pinggan dah clear.. rumah dh berkemas.. terus feel bad.... adoih hai..

Anyways.. a lot of ways to handle the stress my way...
1. membebel (which tak mendatang kan faedah sangat). Lagi make thing worst sometimes
2. Tak simpan dalam hati.. when u stressed out with people/problem.. Then you senang nak memaafkan..
3. Look at your beloved face with full of love.. (In this case.. will be my son.. and hubby sometimes)..
4. Pray to tenang kan hati.. and baca al-Quran..


Maybe if you guys have better way to handle it can share with me perhaps..


Ciao Bella..








No comments:

Post a Comment